Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Korinthosz Társasjáték - Kufárok kockázatos kecskekereskedeleme

Dobva ír a szerencse

roll & write (dobó-író) játékokról meséltünk már egy kicsit a Köszöntünk… álmaid városában bemutatásakor, és említettük, hogy a fejlesztők nagyban dolgoznak a friss piaci trend meglovaglásán. Egyre gyakrabban hangzik fel egy szabálykönyvben az az instrukció, hogy osszunk ki mindenkinek egy tollat vagy ceruzát!

Aki kihagyta volna az előző erről szóló cikkünket, a roll & write játékok egyik alapvető jellemzője az, hogy a visszavonhatatlan döntések meghozatalára fektetik a hangsúlyt, mivel a játékosok egy blokkból kitépett pontozólapra firkantják az adott kör (legtöbbször dobókockával kidobott) végkimenetelét! Lehet, hogy csak zsigeri ösztön, de a papírra vetéstől hirtelen minden lépés jóval izgalmasabbá válik. Itt nincs visszatáncolás, ha hibát vétettünk, az bizony ott fog virítani a lapunkon a játék végéig.

 Korinthosz társasjáték

Kell-e kegyednek kereskedelmi kecske?

Korinthoszban egyszerre négy játékos birkózhat meg a kereskedelem csataterén, hogy kiderítsék, ki is az ókori mediterrán térség legjobb kereskedője! Minden körben egyre csak jön az új áru, és az összes játékosnak döntenie kell, hogy ezekkel épp miféle módon kívánja fejleszteni a kereskedelmi hálózatát.

A játékban körönként hat terméktípus érkezik Korinthosz kikötőjébe, de ezeknek a pontos mennyiségét a soron következő játékos dobja ki kilenc dobókocka segítségével! Ez a dobókockákkal zsúfolt kikötő a Korinthosz legfontosabb alkatrésze. Az ide helyezett kockák az értéküktől függően lesznek kiosztva a hat sáv valamelyikére.

A legmagasabb értékkel rendelkező kockákat a tábla tetejére, a „pénz” sávra kell helyezni, míg többi kocka növekvő sorrendben a tábla legaljáról, a „kecske” sávról indulva kerül a táblára. Így, bár a pénz és kecske garantált, a további termékek egyre ritkábban kerülnek elő, hiszen piramis-módra a legfelső, narancs-színű termék csak akkor kerül a piacra, ha már az összes alatta lévő termékhez is jutott kocka.

 

 

Finnyás kereskedőnek híg a leve

A dobójátékostól kezdve a játékosok sorra kiválasztják a valamelyik termékhez, vagyis sávhoz rendelt összes kockát, amelyet aztán kétféle módon használhatnak fel: vagy a pontozólapkájuk bal oldalán található, termékeket eladó bolt polcait tölthetik fel; vagy a jobb oldalán található piacot járhatják be az intézőikkel. Minden kocka egy-egy termékkel egyezik meg, míg ha az inétző pontosan annyit léphet, amekkora értéket az elvitt kocka egyike mutat.

Fontos, hogy a legtöbb roll-and-write játékkal ellentétben a játékosok itt nem egyszerűen a maguk táblájára másolják a kiválasztott kockákat, hanem aktívan el is veszik őket a tábláról. Ez azt jelenti, hogy a számára tökéletes kockákat el lehet csenni egy túlbuzgó játékos elől, hacsak nem épp ő kezdi az adott fordulót. Épp emiatt mindig érdemes a többi játékos lépéseit figyelemmel kisérni!

Mit ér a töméntelen termék?

A bolt polcaira kipakolt ugyanolyan termékekkel szetteket lehet gyűjteni (amelyek persze pontokat érnek majd a játék végén), míg a piacon további termékeket és bónusz pontokat lehet magukhoz ragadni a piacon kígyóként kanyargó intézővel. Persze a két garantáltan elérhető „áruról”, vagyis aranyról és a kecskéről se szabad megfeledkezni!

Ókori ingatlan, óriási lehetőség

Se az arannyal, se a kecskékkel se lehet oly módon pontot szerezni, mint a többi termékkel. Szett gyűjtögetése helyett ezeket különleges képességeket nyújtó épületekre lehet elkölteni, valamint további, sárga kockákra, amelyekkel még több terméket lehet belegyömöszölni a kikötőbe az adott játékos körében. Az arany kockák érdekessége, hogy csak az őket megvevő, vagyis körkezdő játékos használhatja fel őket – mindenki más számára mintha ott se lennének.

A megvásárolható épületek mindenféle módon megkönnyítik a játékos feladatát: van, ami egy extra terméket ad minden termék kiválasztásakor, van, ami több aranyat ad amikor az arany sáv kockáit húzza valaki magához vagy épp az intéző mozgását tudja egy-két lépéssel kurtábbá vagy hosszabbá tenni!

Korinthosz társasjáték

 

Kellően kreatív kivitelezés

A Korinthosz, kockajátékhoz hűen, első pillanatra egyszerűnek tűnhet, de ne tévesszen meg senkit: nem csupán szimpla döntések sokasága, hiszen a táblát és a többiek játék helyzetét figyelembe vevő játékos ezekből az egyszerű döntésekből könnyen egy hatékony stratégiát tud kiépíteni. Így attól függetlenül, hogy egy erősen szerencsére alapozott játékról van szó, a legélesebb ész, és nem pedig a kocka dönt a játék végkimeneteléről!

Hiszen egy jól átlátható játékban mind a saját, mind a többiek tevékenységét könnyű követni és kihasználni, és a Korinthosz akkor pezsdül fel igazán, amikor a játékosok az első kör után rátalálnak a játék hullámhosszára, és értékes kockákat egymástól elorozva építik fel kereskedelmi birodalmaikat!

Korinthosz nagyon erősen rajtolt a Roll & Write-ok között, és ezt nem csak azért érte el, mert régen már egyszer kiadták a szegényt, igaz, jóval kisebb hírveréssel! A játék gyorsan és hatékonyan beszippant bármilyen játékost, és igazán kiváló élményt garantál azoknak akik hajlandóak egy kis könyörtelenséggel megragadni a vezetést, amikor felcsillan erre a lehetőség!

Ti játszottatok már a Korinthosszal?

Mátyás

Keresés